Efter en dag som var mest grå, trist och tråkig så lyfte dagens post upp humöret något. De frön jag beställde i helgen kom plus en bok jag beställt. Det var längesedan jag beställde en inbunden bok.
18 mars, 2021
av Åsa
Inga kommentarer
18 mars, 2021
av Åsa
Inga kommentarer
Efter en dag som var mest grå, trist och tråkig så lyfte dagens post upp humöret något. De frön jag beställde i helgen kom plus en bok jag beställt. Det var längesedan jag beställde en inbunden bok.
14 mars, 2021
av Åsa
Inga kommentarer
Veckans träning: tre pass på träningscykeln, tre korta pass styrketräning och två promenader. Supernöjd med det! Nya löparskor har jag beställt och fått hem i veckan. Veckans tv/serie: NCIS är det jag slår på när jag sätter mig i soffan, … Fortsätt läsa
4 mars, 2021
av Åsa
Inga kommentarer
Jag tror inte att den som inte har en anhörig som fastnat i konspirationsteori-träsket förstår hur det påverkar en. Hur man stångar sig blodig för att nå fram med korrekt fakta och kunskap och som den ”troende” bara avfärdar. Att … Fortsätt läsa
1 februari, 2021
av Åsa
Inga kommentarer
Jag har flera mål för 2021. Ett av dem är att skapa ett trivsamt hem. Det kanske låter lite märkligt, vem vill inte ha ett mysigt hem liksom? Fast det är lätt att fasta i gamla hjulspår och inte riktigt … Fortsätt läsa
26 januari, 2021
av Åsa
Inga kommentarer
Jag ger upp nu. Jag når inte fram. Det gör ont i själen, men för mitt egna mentala mående skull så måste jag släppa taget. Att förlora någon i konspirationsteoriernas träsk är riktigt jävla jobbigt. Ett steg värre blir det när det … Fortsätt läsa
21 september, 2020
av Åsa
Inga kommentarer
Idag är det Världstacksamhetsdagen! På engelska heter den World Gratitude Day och den firas alltid den 21 september.Den här dagen är det tänkt att man skall uppmärksamma den breda betydelsen av tacksamhet på många olika sätt och att samla världen … Fortsätt läsa
14 september, 2020
av Åsa
Inga kommentarer
Nu har jag sett Gilmore girls så ofta att jag egentligen inte längre behöver se bilden för att veta vad som händer. En av de många sakerna som gör att jag gillar serien är att de läser så mycket böcker. … Fortsätt läsa
10 september, 2020
av Åsa
Inga kommentarer
Jag fortsätter med min egenkomponerade läsutmaning i september. Du kan läsa mer om den i det här inlägget. Böckerna jag har som plan att läsa är dessa:Från bokhyllan tog jag Moment 22 av Joseph Heller. Jag fick idéen när jag … Fortsätt läsa
4 augusti, 2020
av Åsa
Inga kommentarer
Idag skördade jag bondbönorna. Det blev inte så mycket som jag tänkt eftersom en del av fröerna grodde inte och några plantor åt sorken eller nåt annat djur upp. Planen för nästa år är att så bra mycket mer.
3 augusti, 2020
av Åsa
1 kommentar
Jag har surfat runt lite och sökt efter någon slags läsutmaning fast jag hittade ingen som jag föll för. Då hittade jag på en egen!Rubrikerna jag använde mig av var:• En bok från bokhyllan (i rummet där vi har de … Fortsätt läsa