“Open your eyes, look within. Are you satisfied with the life you’re living?” Bob Marley
8 april, 2016
av Åsa
Inga kommentarer
8 april, 2016
av Åsa
Inga kommentarer
“Open your eyes, look within. Are you satisfied with the life you’re living?” Bob Marley
5 april, 2016
av Åsa
Inga kommentarer
Go confidently in the direction of your dreams. Live the life you have imagined. Henry David Thoreau
3 april, 2016
av Åsa
Inga kommentarer
Hela vintern och våren har jag gått på Core på Friskis&Svettis. Mycket bra för musklerna som håller upp kroppen. Utöver det har jag försökt att hitta något annat. Testar yoga genom YouTube, gör övningar efter egen lista och lite annat. … Fortsätt läsa
26 november, 2015
av Åsa
Inga kommentarer
Den här vagnen har 16 år på nacken. Fullt funktionsduglig och fräsch. Men den är omöjlig att sälja. För att det är viktigare med säsongens färger, luftfyllda däck och rätt märke. Så idag fick den flytta. Till kommunens evakueringsboende. Missionskyrkans … Fortsätt läsa
23 november, 2015
av Åsa
Inga kommentarer
Från URs webb: För mer än 40 år sedan varnade en forskargrupp från MIT för att världens växande befolkning och ekonomiska tillväxt skulle utarma jordens resurser och att naturen och samhället inom en relativt snar framtid skulle kollapsa om ingenting … Fortsätt läsa
31 juli, 2015
av Åsa
Inga kommentarer
Bären börjar mogna på buskarna och jag har som vanligt lätt panik över bären som fortfarande ligger i frysen. Har funderat på att göra någon slags mjölkdrink på morgonen, men det har inte kommit längre än just funderingar. Vill testa … Fortsätt läsa
26 juli, 2015
av Åsa
Inga kommentarer
Idag klippte jag ner delar av den slätbladiga persiljan och fryste ner. Ca 100 gram blev det, men än finns det mycket kvar ute i landet. Citronbasilikan klippte jag också i. Den hamnade i en iskubslåda tillsammans med olivolja och … Fortsätt läsa
22 juli, 2015
av Åsa
Inga kommentarer
Efter att ha byggt altanen hos mamma fortsatte vi med byggen hemma. Den här odlingshörnan har jag funderat på ett tag. Eftersom jag gärna vill ha en björnbär, men inte vill ha den växande mot en husvägg eller mot boden … Fortsätt läsa
19 juli, 2015
av Åsa
Inga kommentarer
Jag behöver inte anstränga mig mycket för att nå detta vackra. 4 km cykling (självklart har jag hjälm på huvudet) och havet finns där.
17 juli, 2015
av Åsa
Inga kommentarer
I ett antal dagar har jag ägnat mig åt detta: Mammas altan var genomrutten, så den är nerriven och en ny fräsch är uppskruvad. Det är bara en trappa ut i trädgården som är kvar, sedan är det klart. Staket … Fortsätt läsa